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87% of 16-24s Networking via Mobile

2017.02.11 16:27


Global Web Index가 추적 조사한 '인터넷 사용자가 가장 중요한 장치로 인식되는 모바일을 통해 거의 모든 온라인 활동에서 PC / 노트북을 추월 한 것'은 놀라운 일이 아닙니다. 


이번 주 최종 차트는 소셜 네트워킹에 가장 큰 영향을 끼친 영역 중 하나를 보여줍니다. 당연히 16-24 대가 최전방에 있습니다. 거의 10명 중 9명이 스마트 폰을 통해 매월 소셜 네트워크에 접속하고 있습니다. 그럼에도 불구하고 모바일 최적화 된 소셜 캠페인에서 존재하는 교차 연령 기회를 강조하면서 여전히 45 ~ 54세의 65%와 55 ~ 64 세의 50%입니다. 


이 모든 것이 반드시 모바일 전용 환경에 접근한다는 의미하지는 않습니다. 오히려 대부분의 사용자는 여러 가지 온라인 엔터테인먼트 및 상업 활동에서 핵심적인 중요성을 지닌 PC / 랩톱으로 멀티 장치 접근 방식을 채택하고 있다는 것입니다.  따라서 휴대기기 만 사용하기 보다는 휴대 기기를 우선 사용하므로 사람들이 하루 종일 화면 앞에서 어른거린다는 것입니다. 




With mobiles now perceived as the most important device by internet users, it’s no surprise that they have overtaken PCs/laptops across almost all of the online activities tracked by GWI.


This week’s final chart shows one of the areas where they have made the biggest impact: social networking. Unsurprisingly, 16-24s are at the forefront here; nearly 9 in 10 are accessing social networks via their smartphones monthly. Even so, it’s still 65% of 45-54s and 50% of 55-64s who are doing this, underlining the cross-age opportunities that exist for mobile-optimized social campaigns.


All this doesn’t necessarily mean the arrival of a mobile-only landscape, however. Rather, the majority of users are happy to adopt a multi-device approach, with PCs/laptops retaining key importance for many online entertainment and commerce activities. So, it’s mobile-first, rather than mobile-only, with people moving across screens throughout the day.

 
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